מיומנויות חברתית אצל ילדים ונוער

האם הילד שלכם דחוי או מבודד חברתית? מנסה ליצור קשרים חברתיים ללא הצלחה? האם הוא מציק לילדים אחרים או אולי נמנע ממגע עימם? האם הוא נראה לכם ביישן ומסוגר?
יש ילדים שהתברכו במיומנויות חברתיות המאפשרות להם ליצור קשרים חברתיים טובים ומספקים. לעומת זאת אצל ילדים רבים מיומנויות אלו חסרות ועלולות לגרום לחסכים רבים, פגיעה בדימוי העצמי, ואף להוביל לחרדה, דיכאון ובעיות לימודיות.
people_jumping
אצל ילדים רבים נושא המקובלות והדחייה החברתית מהווים נושא מרכזי בחייהם ומשפיעים באופן משמעותי על ההתפתחות האישית, הרגשית והחברתית שלהם. קשרים בינאישיים מעניקים תחושת ביטחון, תמיכה רגשית, הגברת הערך העצמי והמסוגלות העצמית, ואת היכולת להסתגל ביעילות למצבים שונים. קיים קשר הדוק בין מיומנויות חברתיות לאיכות חיים ולכן כדאי לטפל בבעיות מסוג זה בהקדם האפשרי.

טיפול התנהגותי – קוגניטיבי, שם דגש על רכישת מיומנויות חברתיות החסרות לילד תוך דגש על מגוון רחב של מיומנויות, כגון: שליטה עצמית, מקובלות ודחייה חברתית, חיסון למצבי דחייה, כניסה לסיטואציה חברתית, לחץ חברתי, ניהול קונפליקטים והעלאת ערך עצמי ומסוגלות עצמית.

מכון שיטות מאמין כי על ההורים להיות שותפים מלאים בתהליך הטיפולי, מרכיב שעשוי להשפיע באופן משמעותי על יעילות הטיפול, השגת מטרותיו ושימורן לאורך זמן. אופי השותפות משתנה בהתאם לגילו של הילד, הקשיים עימם יש להתמודד והתנאים המשפחתיים והסביבתיים.

לקבלת ייעוץ והכוונה לטיפול במיומנויות חברתיות לחצו כאן.

מאמר רלוונטי על הקשר בין רגישות לדחייה לבין תוקפנות בקרב מתבגרות ומתבגרים צעירים

דילוג לתוכן