ד"ר נעמי אפל

ד"ר נעמי אפל – מנהלת מכון שיטות.

עובדת סוציאלית מזה 30 שנה, עשתה את הדוקטורט באוניברסיטת ת"א, מומחית ומדריכה מוסמכת בטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). מנהלת אקדמית של המגמה לטיפול הורי, זוגי ומשפחתי במסגרת התוכנית הישראלית להכשרת מטפלים בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית בתל השומר, מרצה בתוכניות השונות להכשרת מטפלים ב – CBT ומרצה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א.
ד"ר אפל עוסקת שנים רבות בטיפול פרטני, זוגי ומשפחתי מגיל הילדות המוקדמת ועד גיל זקנה. עוסקת בהדרכת אנשי מקצוע, בהם פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מטפלים באומנויות ויועצים חינוכיים. במהלך שנות עבודתה, פיתחה ד"ר אפל מגוון רחב של כלים וטכניקות המבוססים על הגישה ההתנהגותית – קוגניטיבית במטרה לקדם ולהעמיק את תהליכי השינוי המתרחשים בטיפול. שיטות ייחודיות אלו נמצאו כבעלות יעילות קלינית ואמפירית גבוהה במגוון בעיות והפרעות והן נלמדות במוסדות רבים, בהם: אוניברסיטאות, בתי חולים, קופות החולים, שירותי רווחה, שירותים פסיכולוגיים חינוכיים, מרפאות פסיכיאטריות ועוד.
המודלים וכלי ההתערבות שפיתחה ד"ר אפל להעמקה וקידום של יעילות הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי ראו אור במאמרים ועשרה ספרים שפרסמה לאנשי מקצוע, הורים וילדים ובנוסף להשפעתם על הקהל הרחב, הם גם נלמדים במוסדות אקדמיים וטיפוליים.
מתוך רצון לקדם את הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי בארץ, היא מתראיינת רבות באמצעי התקשורת, פעילה שנים רבות באיט"ה (האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי) ובשנים 2015 – 2018, הייתה חברת וועד איט"ה ויו"ר ועדת קידום מעמד ה – CBT בארץ.

ד"ר אפל מאמינה בטיפול בגובה העיניים, בכך שאיש מקצוע צריך להיות קודם כל בן אדם המסוגל לתת למטופליו תחושות של אכפתיות, קבלה, בטחון ושיתוף בקביעת המטרות הטיפוליות ובדרך להשגתן. ברוח זו היא גם מדריכה ומלמדת את כל אנשי המקצוע והסטודנטים המתלמדים אצלה. כל מטפלי המכון נבחרו בקפידה לאורך השנים, לאחר שעברו הדרכה אינטנסיבית ב- CBT בכלל ובכלים הייחודיים של ד"ר אפל בפרט. כל המטפלים ממשיכים להשתלם ולעבור אצלה הדרכה באופן קבוע.

לפרטים נוספים אודות ד"ר נעמי אפל

דילוג לתוכן